Батькам і учням

Учасникам освітнього процесу КЗ "Вербська санаторна школа І-ІІІ ступенів" про правила поведінки в умовах низьких температур

 БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

До уваги батьків та здобувачів освіти!  Зважаючи на зниження температури, очікування хуртовин, снігопадів, ознайомтеся з правилами поведінки в умовах низьких температур, попередження випадків переохолодження та обморожень, порядку надання домедичної допомоги постраждалим внаслідок нещасних випадків.

                             ПАМ’ЯТКА

щодо дотримання основних правил поведінки в умовах  низьких температур.

Що таке обмороження?

Обмороження – це пошкодження будь-якої частини тіла (включно до відмирання тканин), яке виникає внаслідок впливу низьких температур оточуючого середовища. Найчастіше обмороження виникає при температурі повітря нижче – 10С-20С. При довготривалому перебуванні на відкритому повітрі, особливо за умов високої вологості та сильному вітрі, обмороження може виникнути восени та навесні при температурі повітря вище нуля.

Профілактика переохолодження та обмороження

Існує декілька простих правил, виконання яких дозволить уникнути        переохолодження та обмороження при сильному холоді:

  • не виходьте на мороз без рукавичок та шарфу; найкращий варіант – рукавички з водовідштовхуючої тканини, яка не пропускає повітря, з хутром всередині; рукавички зі штучних матеріалів погано захищають від морозу;
  • носіть просторий одяг – це сприяє нормальній циркуляції крові; одягайтеся так, щоб між шарами одягу залишався прошарок повітря, який утримує тепло; верхній одяг бажано носити непромокаючий.
  • тісне взуття, відсутність устілки, тонкі шкарпетки можуть створювати передумови обмороження; у взуття необхідно вкладати теплі устілки, а замість бавовняних шкарпеток одягати вовняні – вони поглинають вологу та залишають ноги сухими.
  • у вітряну погоду відкриті ділянки тіла змащуйте спеціальним кремом;
  • не носіть на морозі металевих (у тому числі золотих та срібних) прикрас; по-перше: метал охолоджується до низьких температур швидше, ніж тіло, внаслідок чого можливе „прилипання” цих предметів до шкіри з виникненням почуття болю та холодових травм; по-друге, перстені на пальцях утрудняють циркуляцію крові та сприяють обмороженню кінцівок;
  • використовуйте допомогу друзів; слідкуйте за обличчям друзів, особливо за носом, вухами та щоками, звертайте увагу на зміну їх кольору, а друзі повинні слідкувати за станом вашого обличчя;
  • не дозволяйте обмороженому місцю знов замерзнути, це може призвести до більш значних пошкоджень;
  • не знімайте на морозі взуття з обморожених ніг – вони розпухнути і ви не взмозі будете знов взутися; необхідно найшвидше потрапити до теплого приміщення;
  • якщо замерзли руки – спробуйте відігріти їх під пахвою; повернувшись додому після довготривалої прогулянки по морозу, обов’язково впевніться у відсутності обмороження кінцівок, спини, вух та носа; в разі необхідності своєчасно розпочинайте лікування обмороження. Несвоєчасне надання допомоги може призвести до гангрени та втрати кінцівки;
  • якщо під час перебування на відкритому повітрі ви відчуваєте початок переохолодження, негайно зайдіть до теплого приміщення – магазину, кафе, під’їзду – для зігрівання та огляду місць потенційного обмороження.
  • не вживайте алкогольних напоїв – алкогольне сп’яніння сприяє високій утраті тепла, в той же час викликає ілюзію тепла; додатковим негативним фактором є неможливість сконцентруватися на перших ознаках обмороження;
  • не паліть на морозі – паління зменшує периферійну циркуляцію крові і робить кінцівки більш уразливими до дії холоду;

Врешті-решт пам’ятайте, що найкращий спосіб вийти з неприємної ситуації – це до неї не потрапляти. Якщо ви не любите екстремальних відчуттів, то у великий мороз не виходьте з приміщення без потреби!

Розрізняють наступні ступені загального охолодження:

  1. Легка ступінь загального охолодження. Температура тіла 35 °С. Шкірні покриви бліді або помірно синюшні, «гусяча шкіра», лихоманка, рухи тіла мляві, мова сповільнена. Частота пульсу сповільнюється до 60–66 ударів за хвилину.
  2. Середня ступінь загального охолодження. Температура тіла 32–29 °С. Шкірні покриви бліді, холодні на дотик, іноді з мармуровим забарвленням, різка сонливість, пригнічення свідомості, безглуздий погляд, рухи різко ускладнені. Частота пульсу до 52–32 в 1 хвилину, слабкого наповнення. Дихання рідке 8–12 в 1 хв.
  3. Важка ступінь загального охолодження (відмороження). Температура тіла нижче 30 °С. Свідомість відсутня, судоми, різке підвищення м’язового тонусу. Шкірні покриви бліді, синюшні, холодні на дотик. Різка брадикардія — пульс до 32 ударів за хвилину, слабкого наповнення. Зниження артеріального тиску, дихання рідке, поверхневе, переривчасте.

Перша допомога при обмороженнях

Дії при наданні першої медичної допомоги відрізняються в залежності від ступеню обмороження, стану загального охолодження організму людини, його віку та наявних хвороб. При наданні першої допомоги необхідно припинити дію охолодження, зігріти кінцівки для відновлення кровообігу в уражених холодом тканинах із метою попередження розвитку інфекційних ускладнень. У першу чергу слід направити постраждалого до найближчого теплого приміщення, зняти з нього взуття, верхній одяг, шкарпетки та рукавички. Одночасно з проведенням заходів першої черги треба викликати швидку медичну допомогу для проведення кваліфікованих заходів щодо рятування постраждалого.

При обмороженні І ступеню, ділянки тіла, що охолоджені, необхідно зігріти до почервоніння теплими руками, легким масажем, розтиранням тканиною з вовни, диханням, а потім накласти ватно-марлеву пов’язку.

При обмороженні II-IV ступеню швидке зігрівання, масаж або розтирання не робіть. Слід накласти на уражену поверхню теплоізолюючу пов’язку (шар марлі, товстий шар вати, знов шар марлі, а зверху клейонку або прогумовану тканину). Уражені кінцівки зафіксуйте за допомогою підручних засобів (шматок дошки або фанери, щільний картон), які накладаються та фіксуються зверху пов’язки. Для теплоізоляції можна використовувати ватники, вовняну тканину тощо. Ураженим дають пити теплу рідину, гарячу їжу, невелику кількість алкоголю, таблетку аспірину або анальгіну, по 2 таблетки „Но-шпи” або папаверину. Не потрібно розтирати уражених снігом, тому що кровоносні судини верхніх та нижніх кінцівок можуть постраждати. Не можна застосовувати швидке зігрівання обморожених кінцівок біля багаття, безконтрольно застосовувати грілки та інші джерела тепла, тому що це погіршує перебіг обмороження. Не рекомендується, як неефективний, варіант першої допомоги – застосування олій та жирів, розтирання кінцівок спиртом при глибокому обмороженні. При загальному охолодженні організму людини легкого ступеню достатньо ефективним методом лікування є зігрівання постраждалого в теплій ванній при початкової температурі води 24°С, поступово температуру води збільшують до нормальної температури тіла людини.   В разі наявності у постраждалого середнього або важкого ступеню охолодження, з порушенням дихання та кровообігу, людину необхідно швидко відвезти до лікувального закладу.

Увага! Різке похолодання сприяє переохолодженню організму та обмороженню частин тіла людей.

 

 

Оголошення про проведення конкурсу на заміщення посади директора КЗ «Вербська санаторна школа І-ІІІ ступенів»

Лекції для підготовки до ЗНО-2021

Серія із 6-ти навчальних відеоуроків для батьків та педпрацівників. «Батьківство в епоху цифрових технологій».

1)      Захист дітей онлайн https://vimeo.com/46417 ;

2)      Сексуальний шантаж https://vimeo.com/464179 ;

3)      Секстинг https://vimeo.com/464177511 ;

4)      Секс-чатинг https://vimeo.com/464176 ;

5)      Грумінг https://vimeo.com/46418153 ;

 

6)      Зображення сексуального характеру, що використовуються для помсти https://vimeo.com/464180697 .

Поради батькам під час карантину.

Як зробити карантин цікавим.

В матеріалі подано варіанти для батьків як провести час з дітьми на карантині весело і не нудно. Як правильно організувати навчання та відпочинок? Чим займатися під час карантину з дітьми, а також занотовано про основні правила під час епідемії яких варто дотримуватись ВСІМ!

Шановні батьки!

Як правильно організувати навчання та відпочинок під час карантину?

Чим краще займатися з дітьми під час карантину?

Як зробити карантин веселим для дітей?

Спільні ігри допоможуть вам стати ближче один  до одного, а це є важливо! Грайте, та не забувайте про здоров’я власної дитини, дотримуйтесь протиепідемічних заходів!

  • Влаштувати домашній книжковий клуб;
  • Дізнатися історію села (міста), в якому живеш (батьки чи дідусь з бабусею мають допомогти);
  • Грати в ігри на рахунок, додавання і віднімання;
  • Навчитися готувати нову страву;
  • Навчитися азам фінансової грамотності (як планувати покупки, рахувати решту, накопичити на щось);
  • Самому зробити музичний інструмент (наприклад, калімбу);
  • Грати в настільні ігри, які підвищують грамотність і тренують математичні здібності.

    Влаштувати маскарад і вбиратися в костюми різних персонажів;

  • Розіграти улюблену казку;
  • Побудувати чарівний будинок і населити його жителями;
  • Шукати скарб за підказками, захованими в схованках;
  • Зробити своїми руками намиста і сережки з бісеру;
  • Навчитися шити;
  • Придумати, що можна зробити з картонної коробки;
  • Зібрати кілька старих речей і придумати з них нову;
  • Сісти на ганку чи біля вікна і намалювати те, що бачите (дерева, квіти тощо);

  Малювати пальчиковими фарбами, олійними фарбами або аквареллю (і від душі перемазатися).

ДЕКІЛЬКА ПОРАД ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ ДІТЕЙ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ:

  • Організуйте сніданок, вранішні гігієнічні процедури, ранкову гімнастику. Це дисциплінує дитину та допоможе зберегти режим.
  • Плануйте день разом із дітьми. Розподіляйте час таким чином, щоб робота (читання, виконання завдань і вправ) та відпочинок були в співвідношенні 30-40 хв. занять /15-20хв. відпочинку. Обов’язково слідкуйте, щоб діти не залишалися надовго без активного відпочинку.
  • Навчайте дітей плануванню: на аркуші паперу записуйте обов’язкові справи, які треба виконати.
  • Слідкуйте за графіком освітнього процесу, не допускайте відставання, адже надолужити прогаяне буде важче.
  • Допоможіть вашій дитині, якщо у неї щось не виходить, підтримайте.
  • Хваліть дітей за виконану роботу. Діти завжди націлені на конкретний результат.
  • Провітрюйте кімнату, створіть умови для активного руху: нехай діти рухаються під музику, танцюють, роблять гімнастичні вправи, дихальну гімнастику.
  • Пам’ятайте, що вчителі завжди готові поспілкуватися з вами та вашими дітьми в різний спосіб, надати консультацію чи практичну допомогу.
  • Звертайте увагу на домашні завдання як навчальний інструмент до самостійності, а не покарання.

Вірус мине, карантин завершиться. Але спогади, емоції і відчуття залишаться з нашими дітьми!

Та головне, НЕ варто забувати основні правила поведінки під час карантину у зв’язку з епідемією грипу:

💡 Тримайте дітей вдома, якщо вони захворіли (це стосується лише легких форм захворювання, при погіршенні стану обов’язково зверніться до свого сімейного лікаря).

Чому це важливо?

Дітям потрібен відпочинок, щоб одужати. Без достатнього відпочинку вашій дитині може знадобитися більше часу, щоб відчути себе краще. Людям з ослабленою імунною системою часто потрібно ще більше часу, щоб відновитися.

💡 Тримайте хворих і здорових дітей окремо.

  • Уникати контакту із особами з проявами респіраторного захворювання, тримайтеся на відстані не менше 1-2 м від хворих людей.
    • Шукати альтернативні способи участі дітей в зборах, наприклад дивитися їх по телевізору або в Інтернеті, щоб вони могли уникнути особистого контакту. Це особливо важливо для дітей з високим ризиком ускладнень грипу.

Чому це важливо?

Краплі, що містять віруси, можуть переміщатися не менше, ніж на 1-2 м, тому залишаючись на такій відстані від хворих людей, можна знизити ймовірність того, що ваша дитина захворіє.

💡 Навчіть своїх дітей завжди прикривати рот під час кашлю і чхання.

  • Переконайтеся, що ваші діти прикривають ніс і рот серветкою, коли вони кашляють або чхають. Попросіть їх викинути використану серветку і негайно вимити руки.

Чому це важливо?
Прикривання носа і рота під час кашлю і чхання серветкою допомагає запобігти поширенню вірусу грипу через повітря і на ваших руках.

💡 Навчіть дітей правильно мити руки.

  • Переконайтеся, що ваші діти ретельно і часто миють руки з милом і водою.
    • Якщо мило і вода недоступні, дайте їм дезінфікуючий засіб для рук з вмістом спирту не менше 60% для очищення рук.
    • Навчіть їх, як важливо мити руки, перш ніж торкатися їх очей, носа або рота.

Чому це важливо?

Миття рук знижує кількість респіраторних вірусів, які можуть поширюватися, коли ви торкаєтеся рук інших людей або торкаєтеся поверхонь і предметів, таких як столи і дверні ручки.

💡 Очищуйте поверхні та предмети, до яких часто торкаєтеся.

Очищуйте поверхні та предмети, до яких часто торкаються, такі як іграшки, столи, дверні ручки, поручні, клавіатури комп’ютера, телефони і іграшки.

💡 Чи видаляє мило і вода при очищенні респіраторні віруси, включаючи SARS-CoV-2?

  • Так, застосування мила і води дозволяє ефективно очистити поверхні.
    • Ви також можете використовувати спиртовмісні та хлорвмісні дезинфікуючі засоби. Завжди дотримуйтесь інструкцій з використання дезинфікуючих засобів, на етикетці продукту.

Чому це важливо?

Точний термін виживання вірусу SARS-CoV-2 на сьогодні не відомий, проте очищення поверхонь і об’єктів, до яких часто торкаються, знижує кількість вірусів, які можуть поширюватися під час дотику до зараженої поверхні, а потім до ваших очей, носа або рота.

💡 Будьте готовими і поінформованими.

Інформація про COVID-19/SARS-CoV-2 на сайті МОЗ України

Інформація про COVID-19/SARS-CoV-2 на сайті ВООЗ

Інформація про COVID-19/SARS-CoV-2 на сайті ЄЦПКЗ

 

Інструкція для батьків. Електронна реєстрація в заклади загальної середньої освіти

Булінг

   Правила поведінки здобувачів освіти
I. Права та обов’язки здобувачів освіти
Статус учнів як учасників освітнього процесу у загальноосвітніх навчальних закладах, їх права та обов’язки визначаються Законом України “Про освіту”, Законом України “Про загальну середню освіту” та іншими нормативно – правовими актами чинного законодавства України. Відповідно до ст. 53 Закону України “Про освіту” учні як здобувачі освіти мають право на:
 навчання впродовж життя та академічну мобільність;
 індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
 якісні освітні послуги;
 справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
 відзначення успіхів у своїй діяльності;
 свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
 безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
 повагу людської гідності;
 захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
 користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
 доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
 інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
Учні як здобувачі освіти зобов’язані:
 виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
 поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
 відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
 дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).
Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
Учням забороняється:
допускати прояви грубості, вульгарності;
палити у приміщеннях і на території навчального закладу;
використовувати петарди;
вживати алкогольні вироби, наркотичні та токсичні речовини;
псувати державне, громадське та особисте майно.
II. Загальні правила поведінки
 Здобувач освіти приходить до школи за 10-15 хвилин до початку занять, чистий і охайний. При вході у школу дотримується правил ввічливості, залишає верхній одяг в гардеробі, прямує до місця проведення уроку.
 Не можна приносити на територію школи вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, цигарки, наркотики та інші одурманюючі засоби.
 Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти зі школи та її території в урочний час.
 У разі пропуску занять учень повинен пред’явити класному керівнику довідку від лікаря або записку від батьків (або особи, яка їх заміняє) про причину відсутності на заняттях. Пропускати заняття без поважних причин забороняється.
 Здобувач освіти повинен виявляти повагу до старших, піклуватися про молодших.
 Поза межами школи учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я школи.
 Здобувачі освіти бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.
 До учнів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення.
 Здобувачі освіти, які знайшли втрачені або забуті, на їхню думку, речі, повинні здати черговому, який знаходиться на першому поверсі школи.
 Забороняється вживання непристойних виразів і жестів. Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.
 Забороняється користуватися мобільними телефонами під час освітнього процесу.
 Здобувач освіти зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.
 На першу вимогу вчителя слід пред’являти щоденник.
 Щодня вести запис домашніх завдань в щоденнику.
 Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя, інструменти, робочий і спортивний одяг.
Поведінка здобувачів освіти на уроках.
 Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.
 Якщо під час занять здобувачу освіти необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.
 Якщо здобувач освіти хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.
 Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.
 Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.
Поведінка здобувачів освіти на перервах.
Під час перерви здобувач освіти зобов’язаний:
 підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці; вийти з класу, якщо попросить учитель; підкорятися вимогам чергового учня чи учителя.
 Час перерви – особистий час кожного здобувача освіти. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.
 Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, майстерня, спортзал).
 Під час перерв забороняється бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях, непристосованих для ігор.
 Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.
 У школі категорично забороняється паління.
 Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.
 На перервах здобувачі освіти можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, адміністрації школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.
Поведінка здобувачів освіти в їдальні.
 Під час обіду в їдальні належить дотримуватися добросусідських взаємин і поводитися пристойно.
 Здобувачі освіти повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.
 Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.
 Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
 Учні прибирають посуд після прийому їжі.
 Здобувачі освіти дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
 Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.
III. Правила поведінки здобувачів освіти у гуртожитку
Учні (вихованці), які проживають у гуртожитку, мають право:
 проживати в закріпленій житловій кімнаті при умові дотримання правил внутрішнього розпорядку, режиму дня та правил проживання в гуртожитку;
 користуватися приміщеннями навчального і культурно-побутового призначення, обладнанням, інвентарем гуртожитку.
Учні (вихованці), які проживають у гуртожитку, зобов’язані:
 дотримуватися правил внутрішнього розпорядку та правил техніки безпеки, пожежної безпеки тощо;
 щодня проводити прибирання в своїй кімнаті і своєчасно виносити сміття;
 економно витрачати електроенергію і воду;
 брати участь в позаурочний час в роботах з благоустрою та озеленення території гуртожитку.
 берегти майно школи, надавати посильну допомогу у ремонті, акуратно ставитись як до свого, так і до чужого майна.
Учням (вихованцям), які проживають у гуртожитку, забороняється:
 зберігати у спальних кімнатах гуртожитку продукти харчування;
 зберігати коштовні речі ( адміністрація та педагогічні працівники школи за зберігання особистих речей, які не зберігалися під контролем у педагогічного працівника, відповідальності не несуть);
 переселятися з однієї кімнати в іншу та пересувати меблі без дозволу;
 вести самовільний монтаж, демонтаж і ремонт електропроводки;
 наклеювати на стінах і шафах картини, оголошення, розклад тощо;
 користуватися в кімнатах електронагрівальними приладами, кип’ятильниками, чайниками тощо;
 влаштовувати сторонніх осіб на ночівлю;
 вмикати апаратуру з гучністю, що перевищує чутність у межах кімнати та шуміти;
 перебувати на подвір’ї, за територією школи після 21.00;
 утримувати тварин.
У випадку порушень Правил поведінки до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:
 усне зауваження;
 запис зауваження в щоденник;
 винесення догани, включно із занесенням догани в особову справу учня;
 виклик учня самого або з батьками на педагогічну раду;
 за пошкоджене майно батьки учня зобов’язані відшкодувати збитки.

                                                                                                            Затверджую                                                                                                            

                                                                                                            Директор школи:            

                                                                                                 _____ В. П. Альонов  

 

 

План  заходів щодо запобігання та протидії булінгу на 2018 – 2019 н. р.

 

№ з/п

Форма діяльності

Класи

Термін

виконання

Відповідальні

Діагностичний етап

1

Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:

–      спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

–      опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

–      психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів.

1 – 11

Протягом

2018 – 2019 н. р.

Практичний психолог,

класні керівники

 

Інформаційнопрофілактичні заходи

2

Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції.

 

Вересень

Заступник директора з ВР

3

Тренінгове заняття для педагогів на тему: “Що таке булінг? Профілактика виникнення та подолання проявів  булінгу в дитячому середовищі”.

 

Жовтень

Практичний психолог

4

Проведення уроків відвертого спілкування (“Змінюй в собі негативне ставлення до інших”, “Допоможи собі рятуючи інших”, “Про стосунки в учнівському середовищі”).

1 – 11

Протягом 2018 – 2019 н. р.

Класні керівники, вихователі

5

Круглий стіл “ Булінг у школі. Як його розпізнати?”

 

Листопад

Голова шкільного методичного об’єднання класних керівників

6

Випуск газети “Шкільна скарбничка” на тему: “Булінг та його прояви”.

7 – 11

Грудень

Практичний психолог

7

Диспут “Як довіряти й бути вдячним”.

9 – 11

Січень

Педагогорганізатор

8

Лекція “Зміни щодо змін  у законодавчих актах що протидії булінгу”.

5 – 11

Лютий

Старший інспектор ЮП СП Дубенського ВП ГУНП в Рівненській області, капітан поліції Вжош М. М.

9

Конкурс плакатів, листівок, соціального диктанту з творчим завданнями на тему: “Шкільному булінгу скажемо – ні”.

5 – 11

Протягом 2018 – 2019 н. р.

Класні керівники, вихователі

10

Мінітренінг “Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті”.

2 – 4

Квітень – травень

Вихователі

Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

11

Проведення ранкових зустрічей  з метою формування навичок дружніх стосунків.

1 – 4

Протягом 2018 – 2019 н. р.

Класні керівники

12

Диспут “Як довіряти й бути вдячним”.

9 – 11

Січень

Педагогорганізатор

13

Перегляд відеороликів “Агресія в інтернеті: способи розпізнання та захист дитини”.

5 – 11

Березень – квітень

Вихователі

Психологічний супровід

14

Спостереження під час освітнього поцесу.

1 – 11

Протягом 2018 – 2019 н. р.

Практичний психолог

15

Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу.

16

Профілактичнопросвітницька, корекційнорозвивальна робота з учасниками освітнього процесу.

 

 

Робота з батьками

17

Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини.

 

Протягом 2018 – 2019 н. р.

Практичний психолог

18

Загальношкільні батьківські збори: “Батьківське щастя: виховання без насильства”.

 

Грудень

Заступник директора з ВР

19

Тренінг “Як навчити дітей безпеці в Інтернеті”.

 

Березень

Практичний психолог

      

Відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України України ( лист від 29.01.2019 р. № 1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р №2657 – VIII)
1. Якщо дитина стала жертвою або свідком булінгу в школі, вона може повідомити про це батькам, вчителю, психологу, соціальному педагогу або безпосередньо директору школи.
2. Дитина може звернутись на гарячу лінію з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей ГО «Ла Страда-Україна»; до соціальної служби у справах дітей; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги, Національну дитячу «гарячу» лінію: 0 800 500 225 (зі стаціонарних телефонів) або 116 111 (з мобільних).
3. Педагогічні працівники, яким стало відомо про випадки булінгу або свідками яких вони стали, зобов’язані інформувати директора школи, незалежно від того, поскаржилась жертва чи ні.
4. Після отримання інформації про випадок булінгу педагогічний працівник інформує директора школи у письмовій формі.
5. Директор школи розглядає письмову заяву про випадок булінгу в день її подання та видає рішення про проведення розслідування. З метою з’ясування усіх обставин створює наказом комісію з розгляду випадків булінгу (цькування). До складу комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, директор школи та інші зацікавлені особи.
6. Комісією з розгляду випадків булінгу проводиться повне та неупереджене розслідування щодо випадків булінгу (цькування) з залученням осіб, від яких надійшла інформація.
7. Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.
8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор школи зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
9. У разі встановлення факту булінгу, школа забезпечує надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, яких цькували, які цькували або які стали свідками булінгу.

Відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України України ( лист від 29.01.2019 р. № 1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р №2657 – VIII)

1. Після отримання директором школи письмової заяви про випадок булінгу, скликається засідання комісії з розгляду випадків булінгу.
2. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор школи повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
3. Комісія з розгляду випадків булінгу розробляє рекомендації та план подальших дій щодо припинення фактів булінгу у школі.
4. Подальші дії здійснюються відповідно до чинного законодавства.

     З кожним новим поколінням підвищується рівень проникнення Інтернету в сім’ї. Сьогодні все більше дітей користуються Інтернетом для спілкування, пошуку інформації, ігор, завантаження мультимедійного контенту. Але з розширенням можливостей в онлайні збільшується і кількість ризиків. Що ж може трапитись у реальному житті через безтурботну віртуальну поведінку? Чи знають про це діти? А батьки? Чи усвідомлюють вони необхідність навчання не просто тому, як користуватися мережею Інтернет, а ще й тому, як уникнути небезпечних ситуацій?
На цій сторінці ми зібрали основну інформацію та веб-ресурси, що стосуються безпеки дитини та підлітків в Інтернеті.

                

Ресурси з питань безпеки в Інтернеті
Веб-сайт “On-ляндія – безпечна веб-країна”

                                               

   У квітні 2008 року почала діяти програма “Безпека дітей в Інтернеті”, яка включає цілий ряд заходів, спрямованих на навчання дітей, вчителів та батьків правилам безпечного користування Інтернетом.
Першим кроком став запуск у квітні 2008 року веб-сайту “On-ляндія – безпечна веб-країна”. На цьому сайті представлені матеріали для дітей, їхніх батьків та вчителів: інтерактивні ігрові сценарії, короткі тести, готові плани уроків, завдяки яким діти та дорослі зможуть засвоїти основи безпечної роботи в Інтернеті. Також сайт пропонує зрозумілу та перевірену на практиці інформацію про Інтернет-безпеку, після ознайомлення з якою навіть користувачі-початківці зможуть ефективно використовувати ресурси мережі та захистити себе від небажаного контенту.

Посібник «Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі» від компанії “Київстар”

                                                           

                                                                      

      Компанія “Київстар” видала перший в Україні науково обґрунтований посібник для батьків “Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі”, створений спільно з Інститутом психології ім. Г.С.Костюка НАПН України. Посібник містить просте зведення правил і рекомендацій батькам і педагогам із забезпечення безпеки дітей у Мережі. Посібник рекомендований Міністерством освіти і науки України для використання у школах.
      У посібнику розкрито можливості сучасних інформаційних технологій— інтернету, мобільного зв’язку та висвітлено способи безпечної поведінки дитини у віртуальному просторі, що убезпечать від негативного впливу на її психічне і фізичне здоров’я.

Мультимедійний навчальний дистанційний курс безпечного користування ресурсами мережі Інтернет
     До вашої уваги – Мультимедійний навчальний дистанційний курс безпечного користування ресурсами мережі Інтернет -https://onlinesafety.info/
     Цей онлайновий курс є результатом співпраці Одеської національної академії зв’язку ім. О.С. Попова та Міжнародного телекомунікаційного союзу.

                                                                    

Кейс корисних Інтернет- посилань для учнів, учителів, батьків
     Спільна програма Європейського Союзу та Ради Європи “Зміцнення інформаційного суспільства в Україні”. “Проект «Права людини та Інтернет»
     Центр безпеки Google/ Захист і конфіденційність вашого вмісту
     Як допомогти дитині безпечно користуватись Інтернетом: ідеї для батьків
     Інститут психології ім. Г.С. Костюка національної академії педагогічних наук України. ДІТИ В ІНТЕРНЕТІ: ЯК НАВЧИТИ БЕЗПЕЦІ У ВІРТУАЛЬНОМУ СВІТІ (Посібник для батьків)
     Список безпечних для дітей сайтів.
      7 відеороликів з Державної бібліотеки України для юнацтва Розкажіть дітям про безпеку в Інтернеті
      Мультфільм “Безпечний Інтернет. Найжахливіший день Петрика”
      Відеоролик “Безпека в Інтернеті – просто!”

     Правила Інтернет-безпеки
Ø Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.
Ø Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів – вони знають, що треба робити.
Ø Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі. Якщо ж ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом з вами.
Ø Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.
Ø Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.
Ø Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.
Ø Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
Ø Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.
Ø У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ – це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.
Ø Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.
Ø Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання – це сприймається як “спам”, і звичайно засмучує користувачів мережі.
Ø Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!
      Шановні батьки! Не залишайте поза увагою перебування дітей в інтернеті.
Наше спільне завдання – навчити дітей використовувати Інтернет правильно. Так само, як ми вчимо дітей безпеки в реальному житті – на вулиці та дорозі, необхідно навчити їх безпечній поведінці у віртуальному житті – в Інтернеті. Створіть у себе вдома територію безпечного Інтернету.